Geef jouw klant de verantwoordelijkheid terug
In veel gevallen zit een mensenhoofd vol met allerlei gedachten. En of deze gedachten nu waar zijn of niet, daar zal je mee moeten werken.
Gedachten kunnen ook denkfouten zijn. Denkfouten zijn bijvoorbeeld verkeerde redenaties, drogredenen, smoesjes en beperkende gedachten.
Een aantal voorbeelden
“Ik kan niet afvallen, want mijn kinderen lusten bijna geen gezond eten.”
“Ik krijg mijn eigen tuin niet onkruid vrij. Mijn man deed dat vroeger altijd en voor mij is het te zwaar.”
“Geld sparen? Pff, hoe dan?”
“Ik zou wel mee willen doen aan een hardloopwedstrijd, maar ik kan nog geen 5 minuten rennen. Dat lukt me nooit.”
“Een bedrijf starten? Daar heb je rijke ouders voor nodig.”

Ja, maar...
Denkfouten starten vaak met ja, maar…
Ook als die woorden niet uitgesproken worden, hoor je het tussen de regels door. Er is iets, waardoor het niet kan, niet lukt of niet mag. Dat is lastig als je jouw dienst of product wilt verkopen.
- Jouw coaching kan niet, want…
- Je product kan niet aangeschaft worden, want…
- Dat is geen optie, want…
Krijg je grip op de denkfouten? Dan kun je ze uit het hoofd van je potentiële klant krijgen.
Verander de gedachten, verander het gedrag!
Dat ga ik nog heel vaak schrijven. Maar dit is ook echt de kern van het verhaal. Gedachten zijn allesbepalend en zolang jouw potentiële klant worstelt met denkfouten, zijn dat ook de drempels die ervoor zorgen dat ze (nog) geen klant worden.
Dus: aanpakken die denkfouten!
Maak van een “zuur ik kan het niet gezicht”, een “ik heb alles onder controle” gezicht.
Geef je potentiële klant de verantwoordelijkheid terug. Laat voelen dat ze sterk zijn, het wel kunnen en dat die denkfouten helemaal niet waar zijn.
Denkfouten ombouwen
“Ik kan niet afvallen, want mijn kinderen lusten bijna geen gezond eten.”
Met deze receptenbundel vol kindvriendelijke gerechten, eet jouw hele gezin gezond mee, zonder dat ze het door hebben! Ssttt, niet zeggen natuurlijk! Jij weet wel beter.
“Ik krijg mijn eigen tuin niet onkruid vrij. Mijn man deed dat vroeger altijd en voor mij is het te zwaar.”
Onkruid uit de tegels halen was altijd een zwaar werkje. Deze ultra-lichtgewicht brander met soepele hendel kan iedereen bedienen. Zonder te bukken en zonder pijnlijke handen, krijg jij in een handomdraai alles weg.
“Geld sparen? Pff, hoe dan?”
10 simpele tips waar je nog niet aan gedacht had, waarmee je makkelijk geld bespaart!
“Ik zou wel mee willen doen aan een hardloopwedstrijd, maar ik kan nog geen 5 minuten rennen. Dat lukt me nooit.”
Met dit unieke trainingsprogramma voor beginners, kan iedereen blessurevrij leren hardlopen. Stap voor stap word jouw conditie beter en verras je vriend en vijand met jouw progressie.
“Een bedrijf starten? Daar heb je rijke ouders voor nodig.”
Zonder een dikke bankrekening, toch jouw bedrijf starten, maken wij mogelijk. Door slim en simpel maatwerk van onze kant, maak jij jouw dromen waar.
Ken de fouten, speel er op in

Om de daadwerkelijke achtergrond te kennen, moet je jouw potentiële klanten en huidige klanten vragen stellen. Doe onderzoek en zorg dat je exact weet wat er speelt. Alleen dan kun je jouw teksten laten aansluiten op de denkfouten. En daarmee gedachten veranderen.
Zolang ik denk dat jouw product of dienst buiten mijn bereik is, zal ik geen klant worden. Maak die afstand kleiner!

Nieuwe artikelen
Nieuwe artikelen kondig ik altijd aan via mijn LinkedIn pagina. Handig om me daar te volgen!