fbpx

Een gezond bedrijf, nu en later. Met een overtuigende uitstraling en duidelijke lijnen. 

In een maatwerktraject samen toewerken naar een stabiele onderneming, efficiënte werkvormen, een tevreden team, meer klanten en meer omzet.

Begon je ooit vanuit jouw passie of visie een bedrijf en groeide het gestaag door tot nu? Maar merk je dat er zaken ontbreken of niet goed verankerd zijn? 

Kun je op vakantie of ben je onmisbaar in je bedrijf? Voel je een groeiplafond waar je graag doorheen wilt breken?

Heb je goede protocollen en standaard werkplannen of doet iedereen zijn werk volgens zijn eigen kwaliteitsnormen?

0 +
Tevreden ondernemingen
0 +
Fans in eigen online community
0 +
Coachuren op de teller

Er moet nieuwe olie in de machine.

Je hebt een flinke groei doorgemaakt en je hebt een mooi bedrijf opgebouwd. maar je voelt op dit moment een groeiplafond, wil zelf minder uren gaan werken of merkt dat een aantal belangrijke medewerkers niet weg mogen vallen, omdat er geen concrete werkprotocollen zijn.

Je weet dat er meer in zit en wil dat er ook graag uit halen. Je bent een ondernemer die houdt van waarde en kwaliteit. Je hebt een hekel aan marketing die bestaat uit trucjes en oneerlijke verkooptechnieken. 

Zeker als leidinggevende kan het lastig zijn om de machine die je gebouwd hebt, jouw bedrijf, van verse olie te voorzien om die volgende stap te maken. 

Ben je ooit begonnen als zzp’er en sta je nu aan het roer van je onderneming en ben je verantwoordelijk voor anderen? Werkt je team goed samen of is er verbetering mogelijk?

Merk je dat de huidige doelgroep klanten de waarde van je diensten of producten niet inzien? Vraag jij je af of je je wel op de juiste doelgroep richt met je communicatie en branding?

Ontstaat er een probleem als er iemand wegvalt? Zijn er medewerkers die onmisbaar zijn of kun jij zelf als baas niet gemist worden?

Heb je ambitieuze doelen? Wil je meer winst, meer vrijheid, meer omzet, meer tijd voor je gezin of eindelijk die boot eens kopen?

Is je bedrijf zo hard gegroeid dat je het overzicht mist en daardoor niet meer goed weet op welke zaken je moet sturen?

Wil je meer structuur in je bedrijf, gebruik maken van slimme tools, duidelijke klantlijnen en gebruikmaken van growth hacking en overtuigingspsychologie om je ideale klant van dienst te kunnen zijn?

Is het je wens om een gezond, goed lopend bedrijf te runnen dat jou geen zorgen geeft, maar ook voldoende winst en vrijheid? Met een prettig samenwerkend team onder je hoede, waardoor doelen behaald worden? Waarin alles van branding, tot marketing en de financiën perfect op elkaar aansluiten?

Wij realiseren dat samen met jou en je team! 

Houden één of meerdere van deze zaken jou ook bezig?

Al vanaf één keer “JA” is het zinvol om een externe partij mee te laten kijken. Als ondernemer heb je iets opgebouwd. Vaak was het jouw idee, jouw passie van waaruit een groter bedrijf ontstaan is. En juist die betrokkenheid zorgt ervoor dat het lastig is om te zien waar de knelpunten zitten.

Ik weet dat we het ergens laten liggen, maar waar? Ik voel een groei-plafond waar ik doorheen wil breken.

De verschillende onderdelen sluiten niet goed op elkaar aan, hoe zorg ik voor doorgaande lijnen?

De marketing werkt, maar er is meer uit te halen. We willen mensgerichte, eerlijke marketing, geen trucjes. 

Mijn bedrijf loopt lekker, maar ik mis het overzicht door de groei van de laatste jaren.

Ik wil niet meer uren werken om zelf allerlei dingen op te pakken en in orde te brengen.

Ik wil minder ad-hoc werken en meer doorgaande lijnen en structuren.

Ik wil meer omzet maken, op een makkelijkere manier. Met de juiste tools en structuren.

Ik wil dat alle medewerkers dezelfde kwaliteit afleveren. En mijn hoge standaard ook belangrijk vinden.

Als een collega wegvalt wil ik dat alles doordraait. Ook wil ik zelf op vakantie kunnen gaan, zonder dat het misgaat op de zaak.

David zegt:

5/5

Wat een goede keuze! Nicole is betrokken en blijft steeds in verbinding. Ze enthousiasmeert en ze heeft enorm veel kennis, die ze goed kan overdragen.

Een genot om mee samen te werken.

Als groeistrateeg maak ik groeikansen inzichtelijk

Ik draai geen gestandaardiseerd programma af, want daar geloof ik niet in. Een maatwerk groeitraject is gebaseerd op jouw situatie, knelpunten, collega’s en doelen.

Dat betekent ook dat ik in de eerste fase intensief aanwezig ben (liever persoonlijk, dan online) om alle noodzakelijke input op te halen om de groeikansen duidelijk in beeld te krijgen.

3 belangrijke speerpunten uit mijn visie: 

  • Er zijn standaard werkmethoden (protocollen) nodig om de gewenste kwaliteitstandaard te krijgen en houden;
  • Een baas moet ook vrij kunnen zijn;
  • Doorlopende klantlijnen zorgen voor een stabiele inkomstenstroom.

De fases en acties

Een maatwerk traject bestaat uit een aantal fases, van kennismaken tot de eindevaluatie. Ook ben ik niet de enige die een bijdrage zal leveren aan een groeitraject. Afhankelijk van de doelen en groeikansen zullen verschillende, vooraanstaande, professionals hun bijdrage leveren.

Fase 0

Kennismaken, vrijblijvend de mogelijkheden bespreken, plan van aanpak doornemen en na het startsein een planning maken.

Fase I

Nicole voert gesprekken en neemt een diepe duik in de organisatie. Er komt een uitgebreid overzicht waarin alle kansen en verbeterpunten staan. Dit wordt besproken om de juiste vervolgacties in te zetten.

startup, meeting, brainstorming

Fase II

Naar aanleiding van de bevindingen in fase I wordt er een brainstormsessie georganiseerd met alle specialisten die een rol gaan vervullen in he traject. Zo sluiten alle acties goed op elkaar aan in een passend tijdpad.

Fase III

Na akkoord op het tijdpad en plan start de uitvoering. Onze specialisten zullen vooral coachend ingezet worden. De eigen medewerkers worden zo goed begeleid, kunnen al hun kennis inzetten en worden onderdeel van het proces.

startup, business, people

Fase IV

Gedurende het traject volg ik alles nauwkeurig. Aan het eind van het vastgestelde tijdpad, evalueren we alle acties en is het mogelijk om de samenwerking voort te zetten indien gewenst. 

In 6 fases naar jouw goed geoliede onderneming

Fase 0 | voorbereiding 

Doelstellingen worden besproken | Groei-onderdelen worden vastgelegd | Offerte wordt ondertekent | Startdatum wordt ingepland

Fase I | Scan deel I 

Nicole stapt in als strateeg | Gesprekspartner bij aanvang | Start scan deel I | Gesprekken met jou als eigenaar | Gesprekken met collega’s/medewerkers/freelancers | In kaart brengen huidige situatie

Fase II | Ronde tafel

Nicole zit ronde tafel met specialisten voor | Projectleider schuift aan en noteert actiepunten | Projectleider werkt actieplan uit met concrete doelen, en tijdpad | Koppelen van juiste specialisten aan actiepunten | Nicole bespreekt plan met opdrachtgever | Bij akkoord naar fase III > scan deel II

Fase III | Scan deel II

Vervolgscan vindt plaats | Diepe duik in verschillende onderdelen onderneming | Toegang nodig tot medewerkers, software, systemen en eventuele andere informatiebronnen 

Fase IV | Ronde tafel

Nicole, specialisten en projectleider bespreken resultaten scan 2 | Nieuwe actiepunten worden uitgewerkt | Projectleider maakt actieplan met concrete doelen per onderdeel en tijdpad | 0-meting per onderdeel | Concretisering doelen in actieplan, inclusief tijdpad |  Nicole bespreekt plan met opdrachtgever | Bij akkoord naar fase V

Fase V | Uitvoering 

Projectleider bewaakt actieplan en tijdpad | Projectleider communiceert met Nicole, opdrachtgever en specialisten over voortgang | Nicole evalueert tussentijds met opdrachtgever over voortgang | Benodigde aanpassingen worden gemaakt | Medewerkers worden betrokken bij actiepunten | Overdracht vindt plaats waar nodig 

Fase VI | Eindgesprek / verlenging gesprek

Nicole voert eindgesprek en/of verlenging gesprek met opdrachtgever | Extern team kan op verschillende gebieden blijven functioneren indien gewenst | In welke hoedanigheid en frequentie wordt afgestemd

 

Kennismaken, komt jouw bedrijf in aanmerking?

✔ Voordat een groeitraject start maken we natuurlijk eerst kennis. Jij vertelt me hoe jouw bedrijf eruit ziet en waar je tegenaan loopt. Dit kan telefonisch, via Zoom, of met een kop koffie erbij.

✔ Lijkt het een goede match? Dan ontvang je een uitgebreide vragenlijst. Waar je ook voldoende tijd voor neemt, zodat ik zoveel mogelijk relevante informatie heb.

✔ Ik bestudeer je website, sociale media profielen en de vragenlijst. Op basis van alle input en het aantal medewerkers en de structuur van de onderneming, maak ik een offerte voor fase I.

Nicole Nijholt

Mijn naam is Nicole Nijholt en ik werk(te) als groeistrateeg voor inmiddels 30+ ondernemingen.

Daarnaast heb ik een online platform voor ouders opgericht, genaamd ‘Motoriek & Meer’. 

Ik weet uit eerste hand wat erbij komt kijken om een onderneming te runnen die groeit en waar andere mensen bij betrokken worden. De groeifases heb ik allemaal doorlopen. 

Ik weet hoe de online marketingwereld eruit ziet, hoe potentiële klanten beslissingen maken en hoeveel geduld en doorzettingsvermogen er nodig is om succesvol te ondernemen.

Ik heb de economische crisis (2013) als ondernemer meegemaakt en ook de coronacrisis. Flexibel zijn, teleurstellingen verwerken en oplossingen verzinnen horen er ook bij. Vanaf mijn 24e ben ik ondernemer en ik zou nooit meer anders willen.

🏂 Ik hou van snowboarden

⛺ Kamperen met de eigen tent

👨‍👩‍👦‍👦 Ik woon in een ‘mannen-huis’

 

Waar focussen we op?

Funnels en klantcontact:

Welke klantroute doorlopen ze en hoe worden ze overtuigd om klant te worden?

Sociale media en website:

Hoe blijf je zichtbaar en betrouwbaar aanwezig?

Sociale media:

Zijn de sociale media profielen die je gebruikt goed ingericht? En gebruik je ze optimaal?

Financiën, tools en software:

Werkstrategieën en efficiëntie. Is er winst te behalen in tijd/geld? Welke verdienmodellen kun je inzetten en klopt je prijs?

Branding en content:

Ben je duidelijk en betrouwbaar in je communicatie? Zeg je wat je doet en doe je wat je zegt?

Marketing:

Welke advertenties zet je in en op welke manier? Waar kun je winst behalen?

Het team:

Weet iedereen wat er verwacht wordt? Zijn de taken duidelijk en werken ze samen aan hetzelfde doel?

Branding en content:

Hoe zien klanten jouw bedrijf? Wat straal je uit en klopt het bij wat je wil uitstralen?

Content, website en sociale media:

Komt jouw beschrijving van je doelgroep overeen met je uitingen? Ligt de focus op de juiste doelgroep?

Protocollen:

Is het werk overdraagbaar? Kan er opgeschaald worden en kunnen er mensen uitvallen? Of stort een deel dan in elkaar?

Leiding geven:

Zet je jouw kwaliteiten op dit moment op de juiste manier in? Hoe pak je die manager rol goed op?

Website:

Is de website slim ingericht voor optimale conversie? 

Waardoor jij:

  • Een beter verhaal vertelt over je bedrijf, je dienst of product
  • Daardoor meer mensen aantrekt die bij je bedrijf passen en ook klant worden
  • Klantgericht en effectief communiceert
  • Visueel en inhoudelijk aantrekkelijke content deelt
  • Je online marketing inspanningen beter inricht
  • Geen geld verspilt aan advertenties die niemand raken
  • Structuur hebt in je onderneming en minder met brandjes blussen bezig bent
  • De grote lijnen ziet en overzicht hebt
  • Weet welke rol je website speelt
  • Exact weet welke route klanten volgen en waar je op kunt sturen
  • Een goed functionerend team onder je hoede hebt

Wat resulteert in een brede, uniforme aanpak, die werkt

Wat jou als baas:

  • Meer rust en controle geeft
  • De kans geeft om je aandacht meer op andere belangrijke dingen in het leven te richten
  • De mogelijkheid biedt om zonder zorgen, meer te genieten van vrije tijd, terwijl je bedrijf lekker doordraait
family, beach, people

Wil je reizen terwijl je weet dat je bedrijf lekker doordraait? Meer tijd spenderen aan de belangrijkste mensen in je leven

Niet meer tijd investeren, maar slimmer ondernemen?

Een waardevolle connectie maken met je klanten en focussen op waarde en kwaliteit?

Zet het team van Nijholt Academy in als extern team dat tijdelijk naast jouw team werkt. Zo halen we het beste in elkaar naar boven.

"Met 35% meer leads in de eerste 4 maanden zijn wij uiteraard zeer tevreden. Simpele aanpassingen leiden tot grote winsten. De multi-dimensionele aanpak helpt ons zeer en hier zijn we erg tevreden over."

Nog een paar concrete voorbeelden:

Vaak zijn er meerdere zaken die spelen

Je maakt gebruik van Google Ads, je hebt een website en post op sociale media. Als ze je via Google gevonden hebben, worden ze niet direct klant. Wat zijn je mogelijkheden om in contact te blijven? En wat past het beste bij jouw bedrijf?

Je merkt dat ook veel mensen contact opnemen die niet in het plaatje van jouw klant passen.

Je hebt een advertentie via Facebook en/of Instagram en je realiseert je dat bij een storing (zoals in oktober 2021) kwetsbaar bent. Je nieuwe klantenstroom droogt op. Waar liggen jouw mogelijkheden voor een stabieler bedrijf en een stabielere klantenstroom?

Je hebt een aantal mederwerkers, freelancers of VA’s die werkzaamheden uitvoeren. Iedere keer weer vertel je hetzelfde en als een freelancer besluit te stoppen, moet je helemaal opnieuw starten. Hoe zorg je ervoor dat dit niet meer voorkomt?

Je hebt een funnel ingericht, maar het is lastig om te zien waar klanten afhaken of klant worden. Je wil er meer uithalen en meer inzicht krijgen.

Je wil groeien en mensen aannemen of meer freelancers inhuren. Daarvoor moet je jouw werkzaamheden voor een deel afstoten. Hoe zorg je ervoor dat dit goed gaat en de kwaliteit niet afneemt?

Yvette Hesselberth zegt:

5/5

“Het traject dat ik bij de Nijholt Academy (Nicole Nijholt) heb gevolgd was waardevol omdat ik werd getriggerd om mijn bedrijf nóg beter op de kaart te zetten, waarbij mijn visie onder de loep werd genomen en er aanpassingen in mijn reclame-uitingen konden worden doorgevoerd zodat de cliënt zich nóg meer aangesproken voelde.”

Kosten & Aanmelden

✔ Opties voor een groeitraject bespreken? Vul het formulier in en ik neem contact met je op.

✔ De kosten zijn afhankelijk van de grootte van het bedrijf, het aantal medewerkers en het huidige aantal marketing – en sociale media kanalen, de gebruikte tools en werkwijzen.

✔ De kosten voor fase I zijn anders dan voor fase II en verder. Om een inschatting te geven, de kosten voor fase II en verder zijn vanaf 3700 euro per maand ex btw, afhankelijk van welke specialist(en) er ingezet worden. 

✔ De kosten voor fase I worden vaak gemaakt in één maand en zijn sterk afhankelijk van het aantal medewerkers en de grootte van het bedrijf, waardoor het lastig is om een indicatie te geven. Terugkijkend varieerde het tussen de 2100 en 5400 euro, ex btw (éénmalig).

✔ Wil je een specifiekere indicatie? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Mijn eigen onderneming stelt mij in staat om iedere dag mijn kinderen naar school te brengen, af en toe tussendoor op de bank te zitten, na schooltijd mijn kinderen mee te nemen naar een speeltuin en op vakantie te gaan zonder dat mijn onderneming stopt met draaien. 

Dat is het resultaat van:

✔ Doelen stellen

✔ Keuzes maken die mij iedere keer dichter bij mijn doelen brengen

✔ Strategische beslissingen maken en samenwerken met specialisten

“May your choices reflect your hopes and not your fears” 

(Nelson Mandela)

Barbara zegt:

5/5

Met haar brede netwerk heeft zij altijd de beste specialisten om in te zetten.