fbpx

Hoge prijs of niet vragen?

Blog Vraag je een ‘buikpijn’ prijs? Misschien heb je het ook wel eens gehoord. Vraag zoveel geld voor je training of coaching dat je er een beetje buikpijn van krijgt. Vraag zoveel dat je het bijna niet durft te vragen.  Met als reden(en): Als je veel geld laat betalen krijg je ook inzet. Als je …

Hoge prijs of niet vragen? Lees verder »

Wat is een decoy

Wat is een decoy? Op LinkedIn vroeg ik welke keuze mensen zouden maken. Je hebt dorst en je moet kiezen tussen A of B. Het was gedoemd om te mislukken dacht ik vooraf.  Ik wilde eigenlijk een poll maken en dan mensen snel laten klikken, maar ik kon geen foto’s bij die pol plaatsen. Dus …

Wat is een decoy Lees verder »

Wat is nudging

Wat is nudging? Iemand een duwtje in de gewenste richting geven. Maar er is wel een andere optie beschikbaar. Zoals onderstaande trap, naast de roltrap. Je mag zelf kiezen, trap of roltrap. Maar de kleuren en de tekst proberen je te overtuigen om de trap te kiezen. Bron: https://versdenkers.nl/de-psychologische-kunst-van-nudging/  Lange termijn De onderstaande variant lijkt vooral …

Wat is nudging Lees verder »

Strategie breed inzetten

Je strategie breed inzetten Wat bedoel ik daar precies mee?  Het heeft weinig in om één ding uit alle tips op de cheat sheet in te zetten. Je marketing en communicatie is een samenhangend geheel (of zou het in ieder geval moeten zijn).  Meer over de cheat sheet vertel ik onderaan dit artikel.  Marketing werkt …

Strategie breed inzetten Lees verder »

Tekst indelen

Zo deel je een tekst in Je wil je verhaal kwijt, maar hoe zorg je ervoor dat mensen niet afhaken? Door middel van heatmaps kun je zien waar mensen afhaken op je website. En ik kan je vertellen, vaak zijn pagina’s te lang! Te saai, te langdradig en slecht leesbaar! Dit leest niet lekker (sla …

Tekst indelen Lees verder »

verhaal vertellen

Je verhaal vertellen Storytelling, dat woord heb je vast vaker gehoord. Gebruik het om klanten te krijgen stond er vast bij… Een goed opgebouwd verhaal laat hormonen vrij komen en neemt de lezer/luisteraar mee. Na afloop van je verhaal is er een connectie ontstaan.  Dat wil je kunnen!  Het beste voorbeeld! Ik kan er veel …

verhaal vertellen Lees verder »

WMZ-woorden

De betekenis van WMZ-woorden WMZ-woorden zijn waarde-motivatie-zingevingswoorden. Ik heb de waarde hiervan geleerd van Hein Heijen (Academie voor Gedragskennis). WMZ-woorden laten zien wat iemand belangrijk vindt in het leven, het werk of in de liefde.  WMZ-woorden en keuzes Stel je vindt op je werk zelfstandigheid belangrijk. Maar je baas blijft constant vragen wat je aan het …

WMZ-woorden Lees verder »

Kleur gebruiken

Dit is de betekenis van kleur. Kleur in je logo, je website, je social sjablonen. Wat moet je daar mee? In dit onderdeel van de cheat sheet leg ik uit wat de betekenis is van diverse kleuren en wat het met mensen doet. Dat is voor mij als beïnvloedingspsycholoog natuurlijk het interessante deel! Kleuren en …

Kleur gebruiken Lees verder »

Wat is neuromarketing

Wat is neuromarketing? Neuromarketing is een vakgebied dat zich bezighoudt met het onderzoeken van de hersenen en het gedrag van consumenten tijdens het maken van aankoopbeslissingen. Het doel van neuromarketing is om de gedachten en emoties van consumenten beter te begrijpen en hierop te kunnen inspelen tijdens het marketingproces. Er zijn verschillende technieken die gebruikt …

Wat is neuromarketing Lees verder »

× App me!