Contact & over Nicole
Nijholt Academy
Bisschop Lindanusstraat 31
5914 SE Venlo
KVK: 69714843
BTW: NL001847115B92
Mijn achtergrond en mijn visie op beïnvloeding
Als ik start met typen dan is het lastig om op te houden.
Dit is dan ook een lang verhaal (You are warned
)
Benieuwd wie bij het einde komt en dan alles gelezen heeft!
Ik ben bij het Trimbos Instituut gaan werken omdat ik de kracht van beïnvloeding al snel begon te merken. Na het lezen van mijn eerste studieboek van Hein Heijen (Academie voor Gedragskennis) probeerde ik het uit met vacatureteksten voor het basisonderwijs.
Ik zocht naar de kern van het ‘leraarschap’. Waarom staan deze mensen iedere dag op om naar school te gaan en daar les te geven aan kleuters, middenbouwers of beginnende pubers?
Dat verwerkte ik in de vacatureteksten. Sterker nog, daar startte ik iedere vacature mee en een hoop andere informatie haalde ik er uit. De eerste vacature was al eerder uitgezet en daar kwamen 0 reacties op. De nieuwe versie zorgde voor 5 of 6 sollicitanten en hierdoor konden ze een geschikte kandidaat aantrekken.

De diepere laag
Vanaf dat moment heb ik bij iedere tekst, bij ieder marketingplan de zoektocht naar die kern meegenomen. En dat is anders dan standaard marketing bedrijven. Het is niet de zoektocht naar persona’s of drempels die je klanten ervaren. Het zit in een diepere laag waar we vaak niet terecht komen.
Maar waar goede marketing wat mij betreft wel op gebaseerd moet zijn. Ieder marketingmodel komt wat mij betreft dan ook tekort. En focust niet voldoende op de manier waarop gedrag tot stand komt. We gaan nog teveel uit van het rationele van de mens. Maar we zijn geen rationele wezens, ook al denken we dat zelf wel.
Inzetten voor de juiste dingen
Even terug naar het Trimbos Instituut en dan met name Mentaal Vitaal. Dit is een website waar mentale gezondheid alle aandacht krijgt. Van student tot senior en van piekeren tot borderline.
Als ik in staat ben om gedrag te beïnvloeden (we beïnvloeden overigens allemaal andere mensen), wil ik ervoor zorgen dat iedereen die hulp nodig heeft, die ook krijgt. Door ze met goede marketing naar de hulplijnen te leiden bijvoorbeeld of naar de best mogelijke partners.
Beïnvloedingspsychologie gaat over aansluiten bij je doelgroep
Het gaat niet over Tel Sell achtige reclames die je ziet en waardoor je misschien wel dingen koopt die je niet nodig hebt. Het gaat wel om zo goed mogelijk de aansluiting vinden bij je doelgroep, zodat je minder irritante reclame maakt of zichtbaar bent.
- In mijn geval betekent het dat ik mensen met mentale problemen de hulp kan bieden die ze nodig hebben.
- En dat ik hardwerkende, eerlijke ondernemers met kwaliteitsproducten kan helpen om anderen te laten zien dat zij de betrouwbare en goede partij zijn om bij aan te kloppen.
- En dat ik bedrijven kan helpen om hun marketing beter in te richten, zodat ze minder geld verspillen aan dingen die niet werken en exact aansluiten bij de doelgroep.

Mij in het kort:
kamperen in Italië
rij in een busje om alle kampeerspullen mee te krijgen
wil graag een cabrio
Vind TV kijken heerlijk ontspannend
🏂 snowboarden en wintersport
☕ koffie lover
🍻 biertje in de zon
📚 lees boeken over ondernemen of het brein, geen romans of fictie
Studies
Ik studeerde aan de Fontys, Next University en de Academie voor gedragskennis.
En hier heb ik dus een hekel aan….
Het voelt voor mij altijd als een soort piramidespel. De coach traint 10 nieuwe coaches in een exclusief traject.
Waarna die 10 nieuwe coaches een eigen coachpraktijk starten en ieder weer 10 nieuwe coaches opleiden.
Waarna die 100 nieuwe….. Etc.
Als ik een training, studie of cursus koop wil ik dat degene ervaren is. Mij echt wat kan leren wat ik nog niet weet.
Eerlijk gezegd zou ik niet eens anderen durven trainen of helpen als ik niet de praktijkervaring had.
Iedere dag met de voeten in de klei!
Zou je een training van mij willen volgen dan krijg je iemand die iedere dag met het onderwerp marketing en beïnvloeding bezig is. Voor bedrijven, stichtingen, instituten of verenigingen.
Zo blijf ik op de hoogte, leer ik van collega’s en partners weer nieuwe dingen en kan ik met voorbeelden uit de praktijk laten zien hoe het werkt.
Mijn werk is ook trial and error op sommige vlakken en dat zal ik ook nooit ontkennen. Van mij krijg je geen beloftes in de trant van: “Bouw je winstgevende marketingfunnel op binnen 4 dagen….”
Omdat de meeste bedrijven niet de beschikking hebben over een fMRI scanner en daardoor geen neuromarketing onderzoek kunnen uitvoeren, is de enige optie om alles wat we al weten optimaal in te zetten en dit te testen in de praktijk.
En dat vind je nou net terug in mijn aanbod!