Zo richt je de know-fase van de know-like-trust funnel' wèl goed in
De know-like-trust fases. Ik zie ze al jaren voorbij komen in allerlei posts. Soms van 18-jarigen die nog geen minuut gewerkt hebben in hun leven en foto’s delen van witte stranden en palmbomen . Maar wel aan andere wannabe-ondernemers vertellen hoe ze een miljoen moeten verdienen.
( Dit is dan ook meteen mijn persoonlijke ergernis. Wat ik gestudeerd heb lees je straks!)
Geloof ik deze mensen? Nee, totaal niet zelfs!
Want de adviezen over de know-fase kloppen helemaal niet bij de manier waarop ons brein werkt. En hoe we beslissingen maken in die eerste paar seconden waarop we een online ondernemer leren kennen.
Wat hoor je over de know-fase?
“Je publiek moet je leren kennen. Wat je doet, wat je drive is, waarom het jouw passie is. En welke problemen je allemaal overwonnen hebt. Dus laat jezelf zien, vertel waar je bedrijf voor staat.”
Helemaal goed om dat een keer te delen, maar niet in die fase.
De know-fase gaat niet over jou!
De know-fase gaat niet over de klant die jou moet leren kennen. Het is totaal niet interessant wie je bent en waar je bedrijf voor staat. Op dat moment nog niet. Als ik online iets ga zoeken of ik kom een advertentie tegen zonder dat ik op zoek ben, dan wil ik iets zien of lezen dat over mij gaat. Over mijn doelen, vragen, verlangens, wensen etc. Iets dat mijn emoties prikkelt en mij tot actie over laat gaan.
Visiestuk know-like-trust fases
Samenwerkingen, opdrachtgevers en ondernemers

Speciaal voor alle ondernemers die de know-fase van de know-like-trust stappen goed in willen richten schreef ik een visiestuk.
Met:
- Hoe ziet een goede know-fase eruit?
- Wat voor tactieken combineer je met technieken?
- Welke woorden gebruik je en op welke momenten?
Ook geef ik voorbeelden van mijn eigen advertentieomgeving en laat ik zien hoe ik er zelf mee omga.
Zodat je meer bereikt met hetzelfde budget. Het zal af en toe bijsturen, meten en weer bijsturen zijn. Maar als je weet waar je op moet letten, dan is dat een stuk makkelijker!
Beïnvloedingspsycholoog
Academie voor gedragskennis
Master of Education
Fontys OSO
Bachelor of Education
Fontys
Training B1 schrijven
Bureau Taal
Marketing training
Business & Marketing training
Marketing Director Course
Next University / Next MBA
Mocht je het interessant vinden, heb ik nog een puzzelstuk voor je! Een Cheat Sheet met Beïnvloedingstechnieken.
Ook gratis te downloaden.

Nicole Nijholt - van de Ven

Ik hou van snowboarden
Kamperen met de eigen tent
Ik woon in een ‘mannen-huis’
Op dit moment ben ik ook werkzaam als online strateeg voor het Trimbos-instituut en specifiek voor Mentaal Vitaal!
Inmiddels werk(te) ik voor meer dan 30 ondernemingen.
Daarnaast heb ik een online platform voor ouders opgericht, genaamd ‘Motoriek & Meer’.
Ik weet hoe de online marketingwereld eruit ziet, hoe potentiële klanten beslissingen maken en hoeveel geduld en doorzettingsvermogen er nodig is om succesvol te ondernemen.
Vanaf mijn 24e ben ik ondernemer, maar had ik ook diverse banen in loondienst. Soms is iets te leuk en waardevol om niet te doen!
Ik werkte 5 jaar als gedragscoach in het onderwijs, gaf veel trainingen en workshops, werkte in het werkveld als ondernemer met growth hackers en volgende veel trainingen en cursussen.
Ook werk(te) ik als groeistrateeg voor diverse bedrijven, stuur teams aan en ben procesbegeleider m.b.t. het leefstijlakkoord in Venlo.
Ik studeerde aan de Fontys, volg trainingen bij Next University en studeer aan de Academie voor gedragskennis.
Als vrijwilliger ben ik voorzitter van de GMR van stichting Fortior.
Gedrag & marketing is de rode draad die ik volg vanaf mijn 20e na het afstuderen.