fbpx

Beïnvloedingspsychologie in je 

bedrijfsstrategie voor sterkere (online) marketing.

Beïnvloedingspsychologie in je bedrijfsstrategie voor sterkere (online) marketing

Dingen zien die anderen niet zien

Concurrentievoordeel door inzicht in het keuzeproces van je klant. Weten hoe iemand denkt, in plaats van alleen wat iemand denkt.

Stevig 'strategiehuis' met essentiële lementen

Een goed fundament neerzetten voor je stevige strategiehuis. Bouwen en bijsturen vanuit beïnvloedingsprincipes en een duidelijke lijn binnen het team.

Waardevol zijn & je omzet laten stijgen

Jouw eerlijke, waardevolle en kwalitatieve aanbod verkoopt makkelijker met de kennis die het team krijgt tijdens de training op kantoor.

Review

“Jij bedankt Nicole Nijholt voor je enthousiasme en grote bijdrage aan GroeiBewijs! Jouw inbreng in 2021 was fenomenaal en ik kan iedere ondernemer samenwerken met jou aanbevelen. 2022 gaan we verder bouwen.”

Dirk Julicher

GroeiBewijs | Extern marketingbureau

5/5

➡ Heb je producten of diensten die slecht lopen, maar kwalitatief wel goed zijn? En vraag jij je af hoe je ze wèl sterk in de markt zet? 

➡ Heb je marketing, sales en communicatiemedewerkers die wellicht heel goed weten wat een klant denkt, maar niet hoe een klant denkt

➡ En wil je gebruikmaken van de groeikansen die er zijn op het gebied van beïnvloeding en neuromarketing waardoor je jouw verkopen kunt stimuleren?

0 +
Tevreden ondernemingen
0 +
Fans in eigen online community
0 +
Trainingsuren op de teller

Hoe denken mensen? En waarom wil je dat weten?

Denkprocessen zijn een belangrijk onderdeel in de reis van: ‘misschien klant worden – naar klant worden’. 

Als bedrijf kun je de plank volledig misslaan en potentiële klanten zelf afschrikken. Je weet dat je een waardevolle dienst of mooie producten hebt, maar er zijn toch minder klanten dan gewenst.

Gedrag wordt gestuurd door gedachten, aankopen worden vooraf gegaan door vele ware en onware gedachteprocessen. Als je daar niet op inspeelt laat je een hoop kansen liggen. 

Wil je alle marketingactiviteiten aan laten sluiten bij het denkproces van je klant, meer potentiële klanten raken met je teksten en uitingen en daardoor MEER VERKOPEN? 

Houden één of meerdere van deze zaken jou ook bezig?

✔ Het marketingteam groeit en ze hebben creatieve ideeën. Je hebt data die inzicht geven in de prestaties van de marketingactiviteiten. Maar hoe kan dat beter? Hoe kan de marketing naar een hoger plan?

✔ Je hebt de marketing aan je collega’s overgelaten. Maar je hebt er geen grip meer op. Zelf weet je precies wat je wil overbrengen. Hoe breng je dat in het team?

✔ Het is belangrijk voor je dat alles wat naar buiten wordt gebracht, de allerbelangrijkste persoon inspireert en raakt: namelijk de klant.

Ik weet dat we het ergens laten liggen, maar waar?

De verschillende marketing onderdelen sluiten niet goed op elkaar aan, hoe zorg ik voor doorgaande lijnen?

De marketing werkt, maar er is meer uit te halen. We willen mensgerichte, eerlijke marketing, geen trucjes. 

Hoe zet ik het product dat niet lekker loopt, beter in de markt? 

Ik wil niet meer uren werken om zelf allerlei dingen op te pakken en in orde te brengen.

De marketing moet minder ad-hoc worden. Ik wil meer doorgaande lijnen en structuren.

Ik wil mijn visie en de manier waarop wij anderen helpen duidelijk naar buiten brengen.

Ik wil dat alle medewerkers dezelfde kwaliteit afleveren. En mijn hoge standaard ook belangrijk vinden.

De klant moet voorop staan en ik wil dat alle uitingen hierop aansluiten, dat mist nu.

David Mulder zegt:

5/5

Wat een goede keuze! Nicole is betrokken en blijft steeds in verbinding. Ze enthousiasmeert en ze heeft enorm veel kennis, die ze goed kan overdragen.

Een genot om mee samen te werken.

Ik maak groeikansen inzichtelijk &
ze worden direct opgevolgd

Ik draai geen standaard programma af, want daar geloof ik niet in. Een maatwerk traject is gebaseerd op jouw situatie, bedrijf, knelpunten, collega’s en doelen.

Dat betekent ook dat ik in de eerste fase intensief aanwezig ben (liever persoonlijk, dan online) om alle noodzakelijke input op te halen. 

3 belangrijke speerpunten uit mijn visie: 

  • De marketing-uitingen moeten niet ad-hoc verzonnen worden, er moet een duidelijk plan achter zitten;
  • De woorden die je gebruikt, doen ertoe!
  • Wie er ook in een team zit, iedere medewerker moet dezelfde doelen in gedachten hebben en nastreven.
En als extra bonus:
Het denkproces van de klant is ook belangrijk voor het salesteam, de klantenservice en iedereen die met klanten communiceert. Een goede samenwerking tussen diverse teams zorgt voor meer tevreden klanten. Ook dat onderdeel pak ik mee.

In-Company training

Training keuzegedrag & strategiehuis bouwen

Het marketingteam leert alles over het keuzegedrag van potentiële klanten en hoe ze dit optimaal kunnen implementeren in alle marketingonderdelen.

Resultaat: mensgerichte, eerlijke marketing, voor meer tevreden en terugkerende klanten.

Ondersteunen bij marketing - en verkoopplannen

Het in kaart brengen van de diepere behoeften en wensen, gesprekken voeren met analisten, marketeers en salesmedewerkers en op basis van o.a. marktonderzoek advies geven over hoe beïnvloedingspsychologie mee te nemen in de reclamecampagnes.

Resultaat: sterkere mensgerichte campagnes, betere KPI’s, hogere omzet.

Positionering vernieuwen

Zodra de verkoop van producten of diensten stagneert, kan een andere positionering (vanuit menselijk gedrag gedacht) voldoende zijn om het tij te keren.

Resultaat: een nieuwe positionering zorgt voor meer verkopen en interactie.

Klantbinding, merkbeleving

Producten en diensten op de juiste manier, bij de juiste mensen onder de aandacht brengen. Samenwerken met fotografen, designers, copywriters, content marketeers etc. voor een optimale afstemming.

Resultaat: een consistente merk – en klantbeleving zorgt voor klantbinding.

Beïnvloedingsplan, marketingplan

Een goed beïnvloedingsplan als onderdeel van het marketingplan geeft een team de juiste richtlijnen voor alle vormen van communicatie en reclame. 

Resultaat: eenduidigheid, perfect aansluitende communicatie in alle teams en lagen.

De fases en acties

Fase 0

Kennismaken, vrijblijvend de mogelijkheden bespreken, plan van aanpak doornemen en na het startsein een planning maken.

Fase I

Nicole voert gesprekken en neemt een diepe duik in de organisatie. Er komt een uitgebreid overzicht waarin de kansen en verbeterpunten staan. Dit wordt besproken om de juiste vervolgacties in te zetten.

startup, meeting, brainstorming

Fase II (indien nodig)

Naar aanleiding van de bevindingen in fase I wordt er een brainstormsessie georganiseerd met alle specialisten die een rol gaan vervullen in het traject. Zo sluiten alle acties goed op elkaar aan in een passend tijdpad.

Fase III

Na akkoord op het tijdpad en plan start de uitvoering. Ikzelf en de eventuele andere specialisten werken coachend. Je eigen medewerkers worden zo goed begeleid, kunnen al hun kennis inzetten en worden onderdeel van het proces.

startup, business, people

Fase IV

Gedurende het traject volg ik alles nauwkeurig. Aan het eind van het vastgestelde tijdpad, evalueren we alle acties en is het mogelijk om de samenwerking voort te zetten indien gewenst. 

In 6 fases naar jouw goed geoliede onderneming

Fase 0 | voorbereiding 

Doelstellingen worden besproken | Groei-onderdelen worden vastgelegd | Offerte wordt ondertekent | Startdatum wordt ingepland

Fase I | Scan deel I 

Nicole stapt in als strateeg | Gesprekspartner bij aanvang | Start scan deel I | Gesprekken met jou als eigenaar | Gesprekken met collega’s/medewerkers/freelancers | In kaart brengen huidige situatie

Fase II | Ronde tafel

Nicole zit ronde tafel met specialisten voor | Projectleider schuift aan en noteert actiepunten | Projectleider werkt actieplan uit met concrete doelen, en tijdpad | Koppelen van juiste specialisten aan actiepunten | Nicole bespreekt plan met opdrachtgever | Bij akkoord naar fase III > scan deel II

Fase III | Scan deel II

Vervolgscan vindt plaats | Diepe duik in verschillende onderdelen onderneming | Toegang nodig tot medewerkers, software, systemen en eventuele andere informatiebronnen 

Fase IV | Ronde tafel

Nicole, specialisten en projectleider bespreken resultaten scan 2 | Nieuwe actiepunten worden uitgewerkt | Projectleider maakt actieplan met concrete doelen per onderdeel en tijdpad | 0-meting per onderdeel | Concretisering doelen in actieplan, inclusief tijdpad |  Nicole bespreekt plan met opdrachtgever | Bij akkoord naar fase V

Fase V | Uitvoering 

Projectleider bewaakt actieplan en tijdpad | Projectleider communiceert met Nicole, opdrachtgever en specialisten over voortgang | Nicole evalueert tussentijds met opdrachtgever over voortgang | Benodigde aanpassingen worden gemaakt | Medewerkers worden betrokken bij actiepunten | Overdracht vindt plaats waar nodig 

Fase VI | Eindgesprek / verlenging gesprek

Nicole voert eindgesprek en/of verlenging gesprek met opdrachtgever | Extern team kan op verschillende gebieden blijven functioneren indien gewenst | In welke hoedanigheid en frequentie wordt afgestemd

 

Enkele van de vele voordelen

✔ De marketing is en blijft in eigen beheer, je team leert alle technieken uit de overtuigingspsychologie en neuromarketing toepassen op een mensgerichte manier. 

Je gooit geen geld meer weg aan advertenties die niet converteren omdat ze jouw klant niet overtuigen om door te klikken.

✔ Je bouwt aan een sterker merk, een constante zichtbaarheid en een betrouwbare factor wat zowel op de korte – als de lange termijn klanten oplevert.

Nicole Nijholt - van de Ven

🏂 Ik hou van snowboarden

⛺ Kamperen met de eigen tent

👨‍👩‍👦‍👦 Ik woon in een ‘mannen-huis’

Inmiddels werk(te) voor meer dan 30 ondernemingen. Daarnaast heb ik een online platform voor ouders opgericht, genaamd ‘Motoriek & Meer’. 

Ik weet hoe de online marketingwereld eruit ziet, hoe potentiële klanten beslissingen maken en hoeveel geduld en doorzettingsvermogen er nodig is om succesvol te ondernemen.

Vanaf mijn 24e ben ik ondernemer, maar had ik ook diverse banen in loondienst. Soms is iets te leuk en waardevol om niet te doen! 

Ik werkte 5 jaar als gedragscoach in het onderwijs en gaf veel trainingen en workshops. 

Ook werk(te) ik als groeistrateeg voor diverse bedrijven, stuur teams aan en ben procesbegeleider m.b.t. het leefstijlakkoord in Venlo. 

Ik studeerde aan de Fontys, volg trainingen bij Next University en studeer aan de Academie voor gedragskennis. 

Als vrijwilliger ben ik voorzitter van de GMR van stichting Fortior. 

Ik werk bij het Trimbos-instituut als online strateeg.

Gedrag & marketing is de rode draad die ik volg vanaf mijn 20e na het afstuderen.

Waardoor jij:

  • Een beter verhaal vertelt over je bedrijf, je dienst of product
  • Daardoor meer mensen aantrekt die bij je bedrijf passen en ook klant worden
  • Klantgericht en effectief communiceert
  • Visueel en inhoudelijk aantrekkelijke content deelt
  • Je online marketing inspanningen beter inricht
  • Geen geld verspilt aan advertenties die niemand raken
  • Structuur hebt in je onderneming en minder met brandjes blussen bezig bent
  • De grote lijnen ziet en overzicht hebt
  • Weet welke rol je website speelt
  • Exact weet welke route klanten volgen en waar je op kunt sturen
  • Een goed functionerend marketingteam onder je hoede hebt

Wat resulteert in een brede, uniforme aanpak, die werkt.

Vraag & antwoord:

Dat begrijp ik en dat hoeft ook niet. Natuurlijk heb ik input nodig en verwacht ik dat je bij de start tijd vrij maakt om met mij goed en uitgebreid in gesprek te gaan. Zodat ik met een hoop kennis over het bedrijf, gesprekken aan kan gaan met andere medewerkers. 

Ook zullen we tussendoor evalueren en zal ik de groeikansen en de inzet om ze te bereiken, bespreken. 

Zo kun je het wel zien inderdaad. Wij hebben veel expertise en ervaring. De vraagstukken en groeikansen bepalen uiteindelijk wat er nodig is en op welke manier dit ingezet wordt. 

Een marketingexpert kan jouw marketingteam meenemen in de wereld van overtuigingspsychologie en zo betere teksten, betere reclames en meer klanten binnenhalen. 

Misschien zijn er geen duidelijke werkprotocollen, maar zijn die wel nodig. Met duidelijke formats en uitleg kunnen jouw medewerkers ze maken.

Wil je jouw verdienmodel eens onder de loep nemen? Dat kan onze expert met jou of je financieel manager doornemen. 

Dat verschilt per onderneming. Minimaal enkele maanden, omdat het nu eenmaal tijd kost om waardevolle acties uit te zetten en te implementeren voor de lange termijn.

Nee, zeker niet. Ik gebruik ook nooit de naam businesscoach. Sterker nog, ik krijg de kriebels van de naam businesscoach die Jan en alleman tegenwoordig gebruikt. Mijn werk als groeistrateeg doe ik als ondernemer. Ik heb een online platform opgebouwd voor ouders, ik stuur anderen aan die voor mij werken, ik heb een offline bedrijf gehad en onderneem al sinds 2008.  

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat ik veel ervaring heb. Daarnaast geloof ik niet in het one size fits alle principe. Een training of cursus die op magische wijze voor groei zorgt. Het is een kwestie van maatwerk.

Je hebt een onderneming waarin meerdere collega’s bij jou werkzaam zijn. Dat kan een team van freelancers zijn, of VA’s die bepaalde taken uitvoeren. Het kunnen ook medewerkers in loondienst zijn. 

Met weinig, want een samenwerking verdient alle aandacht. Afhankelijk van de vraagstukken van een bedrijf werk ik gemiddeld met 1-3 bedrijven per keer. 

Nog een paar concrete voorbeelden:

Vaak zijn er meerdere zaken die spelen

Je maakt gebruik van Google Ads, je hebt een website en post op sociale media. Als ze je via Google gevonden hebben, worden ze niet direct klant. Wat zijn je mogelijkheden om in contact te blijven? En wat past het beste bij jouw bedrijf?

Je merkt dat ook veel mensen contact opnemen die niet in het plaatje van jouw klant passen.

Je hebt een advertentie via Facebook en/of Instagram en je realiseert je dat bij een storing (zoals in oktober 2021) kwetsbaar bent. Je nieuwe klantenstroom droogt op. Waar liggen jouw mogelijkheden voor een stabieler bedrijf en een stabielere klantenstroom?

Je hebt een aantal mederwerkers, freelancers of VA’s die werkzaamheden uitvoeren. Iedere keer weer vertel je hetzelfde en als een freelancer besluit te stoppen, moet je helemaal opnieuw starten. Hoe zorg je ervoor dat dit niet meer voorkomt?

Je hebt een funnel ingericht, maar het is lastig om te zien waar klanten afhaken of klant worden. Je wil er meer uithalen en meer inzicht krijgen.

Je wil groeien en mensen aannemen of meer freelancers inhuren. Daarvoor moet je jouw werkzaamheden voor een deel afstoten. Hoe zorg je ervoor dat dit goed gaat en de kwaliteit niet afneemt?

Yvette Hesselberth zegt:

5/5

“Het traject dat ik bij de Nijholt Academy (Nicole Nijholt) heb gevolgd was waardevol omdat ik werd getriggerd om mijn bedrijf nóg beter op de kaart te zetten, waarbij mijn visie onder de loep werd genomen en er aanpassingen in mijn reclame-uitingen konden worden doorgevoerd zodat de cliënt zich nóg meer aangesproken voelde.”