Beïnvloeding, gedrag & neuromarketing implementeren voor méér leads, betere KPI’s en tevreden (terugkerende) klanten.
➡ Meer leads/verkeer/conversies voor hetzelfde advertentiebudget.
➡ Meer interactie op sociale media en bouwen aan een fanbase.
➡ Het brein triggeren, keuzegedrag beïnvloeden en grip krijgen op het complexe brein van jouw klant, voor méér omzet van nieuwe en terugkerende klanten!
Marketing is niet compleet zonder de focus op het 🧠 van je klant!
Gedrag komt meestal niet tot stand vanuit een doordacht en bewust proces. Wij mensen denken dat we overal goed over nadenken, maar meestal is het zo dat we onbewust beslissingen nemen.
En achteraf maken we er een kloppend verhaal van. Alleen voelt het voor ons, alsof we dat verhaal vooraf gemaakt hebben.
Als marketing manager, content marketeer, freelance marketeer, social media specialist, blogger, copywriter of zzp’er die zijn eigen marketing verzorgd, is het noodzakelijk om een diepe duik te nemen in het keuzeproces van je ideale klant.
Zodat je juist die onbewuste processen in gang kunt zetten.
Verander de gedachten, verander het gedrag!
✅ Focus je uitingen op de gedachten van jouw (potentiële klant) en je zult merken dat dit een gunstig effect heeft.
✅ Mensen maken veel denkfouten en wijzen verantwoordelijkheid voor hun eigen gedrag vaak af. Zorg ervoor dat de denkdrempels verdwijnen en geef ze de verantwoordelijkheid terug.
✅ Of het nu gaat om teksten, afbeeldingen of video’s: als je het brein niet kunt activeren op de juiste manier, lopen klanten je bedrijf voorbij.


01. Beïnvloeding begrijpen en toepassen
We worden de hele dag door beïnvloedt door externe prikkels en interne prikkels. Ook in de natuur zien we beïnvloeding veelvuldig voorkomen. Een mooie paringsdans van een vogel om een vrouwtje te verleiden bijvoorbeeld.
Beïnvloedingsprincipes zijn goed te destilleren en te implementeren in je marketing wat leidt tot makkelijker nieuwe klanten krijgen en een waardevolle band opbouwen met je klant.
Zodat ook terugkerende verkopen eenvoudig te realiseren zijn.
02. Diepe klantscan en pré marketing fase
Een goede klantscan gaat veel verder dan het standaard doelgroeponderzoek.
Om een advertentie goed in te richten gebruiken we bijvoorbeeld woonplaats, leeftijd, interesses en geslacht.
Daarnaast kijken we naar dromen, verlangens en de pijnpunten.
Maar dan mis je nog een belangrijk onderdeel: het keuzeproces in het hoofd! Dit pakken we natuurlijk mee!


03. Menselijk gedrag en brein-triggers ontrafelen en toepassen
Gedrag & beïnvloeding zijn nauw aan elkaar verbonden, maar niet precies hetzelfde. We gaan ontdekken hoe het brein in de actiestand komt.
Wat zorgt voor interactie, interesse, een goed gevoel ten opzichte van jouw dient of product en uiteindelijk ook die verkoop!
We gaan voor een relatie op de lange termijn en geen trucjes om snel een verkoop te realiseren waar een klant achteraf spijt van krijgt.
04. Alle uitingen + alle teams gebruiken dezelfde klantscan
En alle teams leren van elkaar. Heb je een salesteam? Dan krijgen zij belangrijke informatie binnen over je klant. Dit gebruik je, als je slim bent, in je marketing.
Dezelfde klantscan aan de voorkant hanteren zorgt voor een uniforme uitstraling en een sterk merk.
En sterke merken zorgen voor positieve emoties in het brein. Daarmee sta je met 1-0 voor. Lekker toch!

Spreken deze resultaten jou ook aan?
✔ Meer conversies voor hetzelfde advertentiebudget
✔ Hogere openingspercentages op je e-mails
✔ Meer kliks op je site/knoppen/links
✔ Meer interactie op je sociale media posts/pagina’s
✔ Uitingen die het hart van jouw potentiële klant sneller doen kloppen en daardoor eenvoudiger klanten binnen halen zonder trucjes marketing en buikpijn?
Dan is deze training echt iets voor jou.
Dirk Julicher zegt:
“Jij bedankt Nicole Nijholt voor je enthousiasme en grote bijdrage aan GroeiBewijs! Jouw inbreng in 2021 was fenomenaal en ik kan iedere ondernemer samenwerken met jou aanbevelen. 2022 gaan we verder bouwen.”
(Eigenaar GroeiBewijs, Extern Marketingbureau, www.groeibewijs.nl)
Theorie, de praktische toepassing ervan & direct feedback

12 weken lang krijg je de nodige theorie. Zodat je precies begrijpt hoe gedrag & beïnvloeding in elkaar zit.
Zodat je het later ook, zonder hulp, toe kunt blijven passen.
De theorie breng je ook in de praktijk. Ik laat je zien hoe andere bedrijven het doen en kijk met je mee.
Je krijgt direct feedback en op basis van de data sturen we bij. Zo krijg je de ideale combinatie van menselijk gedrag + harde cijfers.
Wat als jij dingen ziet, die anderen niet zien? Dan geef je jouw marketing een enorme voorsprong en blijf je de concurrenten voor.
David zegt:
Wat een goede keuze! Nicole is betrokken en blijft steeds in verbinding. Ze enthousiasmeert en ze heeft enorm veel kennis, die ze goed kan overdragen.
Een genot om mee samen te werken.

Voordelen voor jou
✔ Je marketing is en blijft in eigen beheer, jij leert alle technieken uit de overtuigingspsychologie en neuromarketing toepassen op een mensgerichte manier.
✔ Je gooit geen geld meer weg aan advertenties die niet converteren omdat ze jouw klant niet overtuigen om door te klikken.
✔ Je bouwt aan een sterker merk, een constante zichtbaarheid en een betrouwbare factor wat zowel op de korte – als de lange termijn klanten oplevert.
Nicole Nijholt - van de Ven

Ik werk(te) inmiddels al voor meer dan 30+ ondernemingen.
Daarnaast heb ik een online platform voor ouders opgericht, genaamd ‘Motoriek & Meer’.
Ik weet uit eerste hand wat erbij komt kijken om een onderneming te runnen die groeit en waar andere mensen bij betrokken worden. De groeifases heb ik allemaal doorlopen.
Ik weet hoe de online marketingwereld eruit ziet, hoe potentiële klanten beslissingen maken en hoeveel geduld en doorzettingsvermogen er nodig is om succesvol te ondernemen.
Studeren deed ik aan de Fontys, Next University en de Academie voor Gedragskennis.
🏂 Ik hou van snowboarden
⛺ Kamperen met de eigen tent
👨👩👦👦 Ik woon in een ‘mannen-huis’
Wat weet je, heb je en kun je na deze training?
🧠 Je hebt inzicht in het keuzeproces dat in het brein van je klant plaatsvindt.
🧠 Je weet daardoor precies hoe je de marketing in moet richten en je kunt dit op alle marketinggebieden toepassen.
🧠 Je hebt aan het einde van de training een uitgebreide klantscan, je weet hoe je het brein triggert tot actie en hoe je een langdurige, waardevolle en op vertrouwen gebaseerde relatie opbouwt met je klant.
🧠 Je kunt de advertenties, website, blogs, posts, visuals en alle punten van de klantreis optimaliseren en laten samensmelten tot één logisch geheel.
🧠’Geld technisch’ betekent het dat je voor dezelfde advertentiekosten, meer leads binnenhaalt!
Inhoud training
🧠 Je leert alles over beïnvloeding, hoe je klant denkt en uiteindelijk een keuze maakt.
🧠 Je leert welke triggers het brein van jouw klant aan het werk zetten.
🧠 Je gaat de hele pré marketing fase inrichten, een zeer uitgebreide klantscan maken en daardoor de know-like-trust funnel wèl goed inrichten!
🧠 Je gebruikt deze kennis om de juiste woorden te gebruiken op de juiste plekken. Voor een optimale ‘brein-trigger’ en engagement.
🧠 Je weet exact welke diepe overtuigingen je klant tegenhouden, maar ook hoe je die drempels kunt verlagen.
🧠 Je leert welke 4 soorten bezwaren er zijn en hoe hiermee om te gaan bij jouw klanten.
🧠 Je ziet op welke manier de best lopende advertenties ingericht zijn en welke elementen voor dat succes zorgen. Zo kun je dat zelf ook toe gaan passen.
🧠 Je leert hoe je het denken van je klant kan veranderen, zodat ook het gedrag (samenwerken / aankoop doen) veranderd wordt.
🧠 Je weet hoe je op de lange termijn zichtbaar moet blijven en welke principes je in moet zetten voor een goede relatie met de klant.
🧠 Je ziet hoe neuro-onderzoek toegepast wordt in marketing.
Kosten (update training)
Deze training met ondersteuning krijgt momenteel een update. Zodat de nieuwste wetenschappelijke inzichten erin verwerkt zitten. Het is voorlopig alleen mogelijk om je aan te melden voor de wachtlijst.
Maar: dat geeft je ook direct een flink early-bird voordeel.

Vraag & antwoord:
Dat begrijp ik en dat hoeft ook niet. Natuurlijk heb ik input nodig en verwacht ik dat je bij de start tijd vrij maakt om met mij goed en uitgebreid in gesprek te gaan. Zodat ik met een hoop kennis over het bedrijf, gesprekken aan kan gaan met andere medewerkers.
Ook zullen we tussendoor evalueren en zal ik de groeikansen en de inzet om ze te bereiken, bespreken.
Verder zorgen mijn collega’s en ik als externe partners voor de voortgang en controle. Wij stappen als tijdelijk, extern team in.
Zo kun je het wel zien inderdaad. Wij hebben veel expertise en ervaring. De vraagstukken en groeikansen bepalen uiteindelijk wat er nodig is en op welke manier dit ingezet wordt.
Een marketingexpert kan jouw marketingteam meenemen in de wereld van overtuigingspsychologie en zo betere teksten, betere reclames en meer klanten binnenhalen.
Misschien zijn er geen duidelijke werkprotocollen, maar zijn die wel nodig. Met duidelijke formats en uitleg kunnen jouw medewerkers ze maken.
Wil je jouw verdienmodel eens onder de loep nemen? Dat kan onze expert met jou of je financieel manager doornemen.
Dat verschilt per onderneming. Minimaal enkele maanden, omdat het nu eenmaal tijd kost om waardevolle acties uit te zetten en te implementeren voor de lange termijn.
Nee, zeker niet. Ik gebruik ook nooit de naam businesscoach. Sterker nog, ik krijg de kriebels van de naam businesscoach die Jan en alleman tegenwoordig gebruikt. Mijn werk als groeistrateeg doe ik als ondernemer. Ik heb een online platform opgebouwd voor ouders, ik stuur anderen aan die voor mij werken, ik heb een offline bedrijf gehad en onderneem al sinds 2008.
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat ik veel ervaring heb. Daarnaast geloof ik niet in het one size fits alle principe. Een training of cursus die op magische wijze voor groei zorgt. Het is een kwestie van maatwerk.
Je hebt een onderneming waarin meerdere collega’s bij jou werkzaam zijn. Dat kan een team van freelancers zijn, of VA’s die bepaalde taken uitvoeren. Het kunnen ook medewerkers in loondienst zijn.
Met weinig, want een samenwerking verdient alle aandacht. Afhankelijk van de vraagstukken van een bedrijf werk ik gemiddeld met 1-3 bedrijven per keer.
Nog een paar concrete voorbeelden:
Vaak zijn er meerdere zaken die spelen
Je maakt gebruik van Google Ads, je hebt een website en post op sociale media. Als ze je via Google gevonden hebben, worden ze niet direct klant. Wat zijn je mogelijkheden om in contact te blijven? En wat past het beste bij jouw bedrijf?
Je merkt dat ook veel mensen contact opnemen die niet in het plaatje van jouw klant passen.
Je hebt een advertentie via Facebook en/of Instagram en je realiseert je dat bij een storing (zoals in oktober 2021) kwetsbaar bent. Je nieuwe klantenstroom droogt op. Waar liggen jouw mogelijkheden voor een stabieler bedrijf en een stabielere klantenstroom?
Je hebt een aantal mederwerkers, freelancers of VA’s die werkzaamheden uitvoeren. Iedere keer weer vertel je hetzelfde en als een freelancer besluit te stoppen, moet je helemaal opnieuw starten. Hoe zorg je ervoor dat dit niet meer voorkomt?
Je hebt een funnel ingericht, maar het is lastig om te zien waar klanten afhaken of klant worden. Je wil er meer uithalen en meer inzicht krijgen.
Je wil groeien en mensen aannemen of meer freelancers inhuren. Daarvoor moet je jouw werkzaamheden voor een deel afstoten. Hoe zorg je ervoor dat dit goed gaat en de kwaliteit niet afneemt?
Yvette Hesselberth zegt:
“Het traject dat ik bij de Nijholt Academy (Nicole Nijholt) heb gevolgd was waardevol omdat ik werd getriggerd om mijn bedrijf nóg beter op de kaart te zetten, waarbij mijn visie onder de loep werd genomen en er aanpassingen in mijn reclame-uitingen konden worden doorgevoerd zodat de cliënt zich nóg meer aangesproken voelde.”

Aanmelden
Aanmelden voor de wachtlijst kan via onderstaand formulier.